11/11/2014 - When you finally LETGO of the past, something better comes along. :)

Wednesday, January 19, 2011

Kekayaan yang penuh jurang..

Salam.

hurm,..kenapa orang sekarang lebih mementingkan harta dan darjat daripada segalanya...
memang la untuk hidup kita perlukan duit..
tp duit bukan lah segala-galanya dalam hidup...

ok.aku agak emo sekejap...
sakitnya hati bila lihat orang yang sebegini...
kadang-kadang aku agak bosan bila dengar orang asyik bercakap pasal darjat dan kekayaan...
aku hanya pandang orang yang punya budi pekerja yang baik...
apa guna ada harta kekayaan yang banyak tapi tak ada budi pekerti...

Yup.orang kaya ni memang terlalu pandang harta bagi aku...
tapi bukan semua ok...itu aku tahu..

orang ni macam-macam gelagat kan..antaranya:

1 : bila si miskin(boyz) kawin dengan si kaya(gurlz)...family gadis terima dengan terbuka walaupun si teruna miskin...asalkan tanggungjawab dilaksana dengan baik makan minum bagus...tapi malang...lelaki yang punya perangai buruk yang suka berfoya-foya..tak sedar di untung..ok yg ini aku benci! dah la miskin buruk perangai!!

2: si sederhana(gurlz) dengan si kaya raya(boyz)... si gadis tidaklah kaya..tapi sederhana..datang dari keluarga yang baik-baik..kerja yang bagi aku agak bagus..seorang pendidik di universiti..tapi entah apa yang si family kaya raya mahukan...ok.semestinya mahu yang sama kaya raya...

3 : si sederhana(boyz) dengan si kaya raya(gurlz)....ok menyiasat sebelum kahwin...lepas kahwin..family 2-2 sangat baik dan bersatu..ini aku suka!^^ dan sangat-sangat baik...si kaya raya yang sangat menghormati orang lain juga..;)

nOtakaki: aku baru lepas tengok cerita Wonderful Life..huu sangat sedih bila tengok mak heroin kena hina dengan mak hero yang kaya...;'( tapi happy ending yang bahagia..^^
Walau dimana anda berada walau siapa pun anda..hormatilah semua orang ok..^^
NOBUTA...NOBUTA POWER!!!~hee baru habis tengok cerita korea..NOBUTA PRODUCING!;)

Blogger Templates

No comments: