Love me more!

Assalamualaikum, Hai.
tak jawab dosa, kalau jawab sayang! :)


Yeaaaa!!! Alhamdulillah final exam for semester 1 sudah berakhir. Saya dah buat yang terbaik, hope hasilnya juga terbaik. Sama-sama doakan result yang baik untuk saya ok! love u! :)

Rindu nak menjengah ke sini. apa yang nak di share? ape yang nak di gembar-gemburkan? Alhamdulillah everything just move smoothly. 

Love, who you are? whatever you do before? just move foward.. yang lepas tu masa silam. and me your future. InsyaAllah. :) I just do everthing that you want, that you like. Even you don't like me anymore. kate dia, biar kite berubah sebab diri kite supaya oneday kite still kekalkan perubahan itu even kite tak bersama lagi dengan orang tu. sebab jodoh semua kan ditangan Tuhan. and I just like to be someone that you suggest before. Someone simple and nice. :)


Someone without makeup or maybe without heavy makeup. :)


Someone that know how to cook! tadaaa~ 
hidangan pertama yang saya masak setelah berbulan-bulan lamanya ;)
Ayam masak kunyit! my favourite at Muadzam!


Saya mungkin bengis seperti singa, tapi bisa nangis tonton cerita Korea. Saya mungkin keras bila bersuara, tapi saya jelas jujur apa adanya. Buat apa di cerita, bahagia kita rasa, biar tak dipercaya, peduli orang kata. Baju ronyok tak apa, asal pakai selesa, berkilau tak bermakna kalau hati tak ada. -150juta fynn jamal :)


I'am not perfect. Banyak kurang dari lebih yang saya sendiri tak mampu nak share dengan semua. Setiap orang ada baik buruk kan. Yup. lagi ramai orang yang kita jumpe, kenal, lagi banyak benda yang kita akan belajar. Siapa cakap saya orang yang positif? but i try to be more positive! Bila saya jatuh, saya hanya mampu bangun, jatuh lagi dan saya bangun lagi lagi dan lagi. Orang jeling, kita senyum. so whatever life we have, just move on. Be happy and healthy.


Dulu, saya ada satu perasaan yang saya rasa, abah ade duit. abah kerja bagus tapi kenapa abah tak mampu belikan saya kereta? orang lain kerja tak sebagus abah tapi mampu beli kereta 2-3 bijik kereta. Sedangkan dekat rumah saya ade 1bijik kereta je, itu pun MPV biase. tapi saya tak pernah cakap dengan abah, just simpan dalam hati takut abah kecik hati. Hidup kami tak adalah susah dan tak adalah mewah. Abah ajar kitaorang untuk berusaha dapatkan apa yang kita nak. Masa berlalu, dan sekarang baru saya sedar mana pergi duit abah semua. Abah tak ada 2-3 bijik kereta tapi abah ada 2-3 bijik rumah yang boleh di banggakan. Maafkan ekin abah, sebab ade perasaan yang sangat teruk dulu! i'm proud to be your daughter. :")


Yang lebih membuka mata saya bila kawan terdekat, yang hidup jauh lebih susah dari apa yang saya jangka. Orangnya sangat-sangat cool. Muka tak pernah ada masalah, cool je yang boleh saya gambarkan. tapi disebalik tu tersimpan 1001 rahsia hidup dia. Bila saya dapat tahu, rasa nak menangis pun ada tapi saya tahan. Kuatnya dia harungi hidup yang sangat menguji dia. Dia sendiri orang susah, tapi dia masih boleh belanja kami makan, share rezeki yang die ada dengan kami. Saya percaya, Allah manguji hamba-Nya mengikut kemampuan mereka. Kisah kawan buat saya lebih bersyukur dan menghargai apa yang saya ada. Alhamdulillah.


Tak ada orang yang tak ada masalah. Kesusahan setiap orang itu adalah berbeza. dan tak ada orang jugak yang tak pernah buat silap. Kalau awak, awak dan awak-awak semua pernah buat silap siapa-siapa pun just mintak ke-ampunan Allah. Allah tu Maha Pengampun. Siapalah kita nie, sebagai manusia nak menilai dosa-pahala orang lain kan. :)


last but not least, JUST BE HAPPY AND HEALTHY ok! :)



a lot of love,

akinamar

Comments

mai pn bru hbs exam...hee
Akin Amar said…
mysara : gudlak for ur result nnt! mst berdebar2 kan..;)

lyn : tq awk... :)

Popular Posts