kerenah2 anak cik Omar

tiba2 aku terpanggil untuk menulis..
tentang kerenah2 adik2 aku..

situasi 1:
Ajib selalu marah2 orang yang tak basuh pinggan sendiri..
katenya kesian kat mak nanti kena basuh pinggan banyak2..
padahal poyo je 2..dia pon bukan selalu basuh pinggan..
Ajib ni memang cakap selalu nak lebat jer..hahaa
kadang2 sakit hati gak..
1day,ajib makan nasi dalam pinggan(ofcoz la dlm pinggan..hee;)..
lepas habis tu..Naim usha je dia..
Ajib pun letak ler pinggan dalam sinki tu.
dia perasan Naim usha dia je...dia pandang naim..
and terus ambik pinggan tu blk dan basuh..
naim pun gelak..hahaa
'oo..selalu cakap orang'..;d

situasi 2:
kitaorang selalunya sembahyang Maghrib berjemaah kat rumah..
alkisah..ada adik aku sorang ni(Ajib) selalu malas nak sembahyang jemaah..
so taktik dia..dia akan sembahyang awal2..
dia selalu dikecam oleh Ali..
1hari..Ali saje jer cakap kuat2, nak sembahyang dulu la..
dia saje nak tgk reaksi ajib..
lepas tu..gelak2..
dan last2 dorang sembahyang jemaah berdua.
(tak paham la aku dengan dorang nie..ade je kan..hahaa;)

situasi 3:
adik aku sorang ni suka makan burge double..
pergh!!sOdap 2..
aku pown agak terikut2 gak la..
1hari abah nak belanja burge..
Ali pon order burger daging biase..
aku macam biase..burge daging double 1..hee
Ali pandang aku tak puashati jer..
dier cakap aku ni lebih2 plak..
lepas tu dia terus order burge daging double..
ek'eleh..klu nak cakap je la..hahaa

n ada 1hari yang lain..
naim nak masak burger..aku pon saje nak menggenakan Ali...
aku cakap..ekin pon nak burger..nak double tau..
Ali pon macam biase pandang aku tak puas hati..hahaa
padahal aku gurau jer..aku saje nak tengok reaksi dia..hee

p/s: sekarang kat rumah tinggal aku(akin) gan anak2 teruna cik omar 3orang tu jer..
Naim(18thn),Ali(16thn) dan Ajib(12thn)..macam2 kerenah dorang nie...hee;)
Blogger Templates

Blogger Templates

Comments

Popular Posts