11/11/2014 - When you finally LETGO of the past, something better comes along. :)

Wednesday, March 02, 2011

hari ini duri esok bunga...

Hari ni segalanya seperti biasa..
seawal pagi...aku akan terpacak di depan kelas..
setiap hari khamis wajib untuk datang kelas tepat pada masanya!
sebab kelas Insurans, Puan Haniza...

kelas seperti biase...tak ada yang pelik pun..
tapi yang peliknya..(ada peliknya gak tu..ngee;)
Puan mengajar sangat sikit..
selebihnya sesi mendengar ceramah sambil bersuka ria..
tak ada la yang musykil sangat..cuma jarang berlaku...
sebab kata Puan Haniza..
kita sebagai pelajar..ada hak untuk tuntut masa-masa kita jika lecture tak masuk kelas atau tak mengajar...
dan Puan haniza bukan jenis yang suka-suka tak mengajar..
sebab masa itu emas kan Puan?..ngee;D

seketika kemudian..
aku terbuka untuk buka blog puan...
ok!wiwit yang suruh!sebab ada entry baru...
memang jadi kebiasaan kami skodeng blog Puan...
huhuu rupa-rupanya puan ada sedikit masalah yang disimpan...
agak tersentuh jugak la bila baca blog Puan..
ya.kita semua manusia biasa yang ada kekurangan masing-masing...

tak semua benda tu indah je..
adamasa kita akan diuji sedikit sebelum diberi kesenangan di kemudian hari...
seperti kaktus yang berduri..yang akhirnya mengeluarkan bunga yang indah..
seperti ulat beluncas yang akhirnya bertukar menjadi rama-rama cantik..^^
bersyukur dengan apa yang kita ada...
redha dengan ketentuannya..
tapi apa yang penting kita sentiasa berusaha untuk apa yang dihajati,,

nOtahati : aku RINDU kau la gila!!! kenapa kau selalu buat aku RINDU kau bila aku dah lupa kau??!!!grrrr~~
Blogger Templates

No comments: