Kurus vs. Gemok



Assalamualaikum,
Hai geng~





Bercakap tentang Kurus vs. Gemok. Mana satu agaknya yang akan lu orang pilih??! Bagi gua, gua suka kurus tapi gua nak gemok! so gua telah mengusahakan sesuatu untuk menjadikan impian menjadi realiti, dengan meng-upgradekan selera makan gua ke tahap yang maximum!


Kalau orang cakap dari kurus nak gemok itu senang! Gua sangat menyangkal! sebab itu tidak sama sekali. Ia sebenarnya bergantung pada usia, keturunan and beberapa faktor lain.


Kes gua pulak, nak kata keturunan gua rasa mak gua bukannya jenis slim world punya orang. Ok maybe gua ikut makcik-makcik gua belah ayah. Kering! hehehee ;p


Oleh itu, gua telah meng-upgradekan pemakanan gua dari makan sehari sekali ke bebebeberapa kali sehari iaitu :


* Setiap pagi sebelum beratur masuk kelas gua akan mewajibkan diri gua membeli kuih Malaysia 2 biji.

* Time rehat pukul 10 pagi pulak, gua selalunya akan bantai nasi lemak, kadang-kadang nasi kerabu, kadang-kadang nasi dagang <--ini antara favouite gua la. Kalau dah bosan sangat baru gua makan yang goreng-goreng.hee

*Makan tengahari tak pernah gua lupa dan gua selalu tak pernah tak lapar jugak. (ayat macam itik!serabut! hee) Makanan tengahari selalunya tak banyak sangat pilihan, tapi favourite gua nasi goreng biasa je, kadang-kadang je gua makan nasi berlauk or nasi ayam, or laksa, or berapa banyak oo daa. hahhaa ;p

*Time malam pulak selalunya gua lebih prefer masakan ibu, untuk menghargai mak gua punya masakan gua selalunya akan makan banyak-banyak. hee ;)


-->tapi gua rasa tak ada la melantak sangat sebab dulu dekat sekolah lagi la, 6 kali sehari gua makan. Patut la dulu gua gemok sekarang kering! kurang makan rupanya..hahahaa;p



Tapi gua rasa gua sekarang memang si pencinta makanan. Lu bagi la gua makanan apa pun semua gua sumbat masuk mulut. *yang penting HALAL! hehee Gua rasa sangat gembira bila nampak makanan banyak-banyak. Bahagianya gua rasa saat dan ketika ini!!! (sambil sumbat roti sosej yang abang gua buat!nyummy~) oh! Makanan. Gua sayang lu banyak-banyak lemon. Tolong bagi gua makan lagi-lagi dan lagi. Bestnyaaaaaaa. hee^^'



Dalam pada tu jugak, gua dapat rasakan yang sekarang ni, gua kurang mengamalkan makan makanan yang berkhasiat. huu gua kurang minum air masak, banyak makan makanan yang berkolestrol and minum minuman manis. Arghhhhh!!!! gua tak suka. #ok!masa untuk kembali sihat!!!Yea!! hee ^^'




Iceblog : hahahaa kelakarnya bila bercakap tentang sesuatu yang masa depan dengan kawan. Gua suka kata-kata ni, "tak semestinya mak bapak tak comel, anak tak comel kan??!" piqa. hahahaa co cweet la ayat kamu. hee ;)



Comments

kim heeruul said…
semoga lu gemoks.heheh
nadiah said…
dude..cara ko makan 2 cara org diet tau x~~~
ikut time..hahahaha
Atiqah Razak said…
gua pun kurus jugak . makan gajah pun belum tentu gemok ! tragis tak? ;D
akiN aMar said…
kim : tq kim!!! hee;)


nadiah : hahhaa erk~ yeke?..xpasan lak..hee tp skunk mmg aq dh terbiasa mkn ikut time..ngee;p


atiqah: perghhh!!! rupe2nye ade org lg tragis dr gua..hehe;)

Popular Posts