11/11/2014 - When you finally LETGO of the past, something better comes along. :)

Sunday, December 16, 2012

Tutorial Tudung Bawal 'Ainnur'

Assalamualaikum,
*Kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang*




Agak ramai jugak la yang dah tanya, 'acamne nak buat tudung gaya 'ainnur' ni dekat den?'
Nama 'ainnur' ni gua ambil dari orang yang ajar gua pakai tudung cenggini. hee
Mampu tunjuk step je, harap korang faham. Coz stepnya pun memang sangat mudah tak terkira! wee~ :



Tudung Bawal Gaya 'Ainnur' :
.
1. Lipat tudung bawal 3segi macam biase.
2. Pendek 'giler'kan sebelah tudung, pin macam biase.
(so nanti akan jadi, sebelah pendek 'giler', sebelah lagi panjang 'giler')

3. Bahagian tudung yang panjang 'giler' tu lilitkan ke belakang tudung dan peniti-kan side kanan dan kiri.
4. Kemaskan. 

 **belakang tudung nanti akan jadi pendek macam pakai selendang tu.





~Selamat Mencuba!~ ;D